Dubbele lezing event Mediafederatie over Storytelling

Op 24 september was ik te gast als spreker bij het storytelling event van de Mediafederatie. Ik mocht twee sessies verzorgen, over storytelling via social media, en over online video. Hieronder het thema van beide presentaties.

Storytelling met Insta Stories, Snapchat en Facebook

Sjef Kerkhofs, partner bij social media agency Daily Dialogues, legt uit hoe merken Insta Stories (met meer dan 300 miljoen actieve gebruikers), Snapchat en Facebook gebruiken voor brand en product awareness. Hij zal aan de hand van klantcases de inzet illustreren van de ‘direct buy optie’, Insta Stories ten opzichte van het totale spectrum van social storytelling en van features als video, teksten en stickers, locaties en hashtags, polls en lenses oftewel: de augmented reality-filters die Snapchat zo populair hebben gemaakt.

Storytelling met korte online video’s en animaties

Sjef Kerkhofs geeft antwoord op vragen als hoe je van jouw merkcontent echte ‘thumb stoppers’ maakt. Hoe breng je een verhaal in een video of animatie van ca. 30 seconden of 1 minuut? Wat zijn valkuilen en succesfactoren? Hoe kom je van (klant)vraag en doelstelling naar een storyboard en eindresultaat? Welke (budget)keuzes kun je maken in bijvoorbeeld locatie, voice-over, muziek, tekst en beeld?

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *